Vítejte na stránkách obce Obec Činěves.
Používáme cookies
Chceme, abyste sledovali vy nás, ne my vás. Pro správnou funkčnost webu nějaké cookies potřebujeme. Své nastavení cookies můžete změnit pomocí nastavení cookie.
Nastavení zobrazení

Poskytování informací

Poskytování informací podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím 

ŽADATEL O INFORMACE

O poskytnutí informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba

MÍSTO A ZPŮSOB PODÁNÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE

O poskytnutí informací muže žadatel požádat:

    1. ústně, tedy při osobní přítomnosti žadatele na obecním úřadu, konkrétně na adrese úřadovny pro osobní návštěvu zveřejněné v sekci Kontaktní spojení;

    2. písemně, tedy v listinné podobě, kdy žádost bude zaslaná na kontaktní poštovní adresu uvedenou v sekci Kontaktní spojení, případně prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací

Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu (ou@cineves.cz).

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

NÁLEŽITOSTI ŽÁDOSTI O INFORMACE

  • označení povinného subjektu, kterému je žádost určena;

  • údaj o tom, že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;

  • přesné vymezení informace, jejíž poskytnutí žadatel od povinného subjektu požaduje;

  • další náležitosti žádosti podávané fyzickou osobou:
    1. jméno a příjmení;
    2. datum narození;
    3. adresu místa trvalého bydliště, případně (pokud není fyzická osoba přihlášena k trvalému pobytu) adresa bydliště;
    4. adresa pro doručování, pokud se liší od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště (adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa)
  • další náležitosti žádosti podávané právnickou osobou:
    1. název;
    2. identifikační číslo osoby;
    3. adresa sídla;
    4. adresa pro doručování (adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa)

POSTUP POVINNÉHO SUBJEKTU PŘI VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE

V případě, že žádost vykazuje nedostatky, postupuje povinný subjekt následovně:

    1. brání-li nedostatek údajů o žadateli vyřízení žádosti o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, vyzve povinný subjekt žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, povinný subjekt žádost odloží;

    2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve povinný subjekt žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti;

    3. v případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti povinného subjektu, povinný subjekt žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli

V případě, že žádost nevykazuje nedostatky a povinný subjekt nerozhodne o odmítnutí žádosti ve smyslu § 15 podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, poskytne povinný subjekt informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, přičemž tato lhůta může být dle § 14 odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím prodloužena až o 10 dnů, a to v následujících případech:

    1. vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost; 

    2. vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti;

    3. konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti

V případě prodloužení lhůty ve smyslu výše uvedeného bude žadatel o prodloužení lhůty i o jeho důvodech informován.

OMEZENÍ PRÁVA NA INFORMACE

Povinný subjekt neposkytne informaci v případě, že:

    1. požadovaná informace je utajovanou informací,  k níž žadatel nemá oprávněný přístup;

    2. požadovaná informace je obchodním tajemstvím;

    3. požadovaná informace je informací o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získanou na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení;

    4. požadovaná informace vznikla bez použití veřejných prostředků a byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí;

    5. požadovanou informaci povinný subjekt zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období;

    6. by jejím poskytnutím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským;

    7. požadovaná informace je informací, která se týká stability finančního systému;

    8. požadovaná informace je informací, kterou získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím

      Povinný subjekt dále neposkytne informaci o:
    1. probíhajícím trestním řízení, nebo týkající se trestního řízení, pokud by její poskytnutí ohrozilo či zmařilo účel trestního řízení, zejména zajištění práva na spravedlivý proces;

    2. rozhodovací činnosti soudů s výjimkou rozsudků;

    3. plnění úkolů zpravodajských služeb;

    4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu;

    5. činnosti orgánů činných v trestním řízení nebo bezpečnostních sborů, která se týká předcházení, vyhledávání, odhalování nebo stíhání trestné činnosti nebo ochrany bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku

      Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace v případě, že:
    1. požadovaná informace se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu;

    2. požadovaná informace je novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; 

    3. poskytnutí požadované informace významně nebo přímo ohrožuje účinnost bezpečnostního opatření stanoveného na základě zvláštního předpisu pro účel ochrany bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku;

    4. poskytnutí požadované informace významně nebo přímo ohrožuje výkon zahraniční služby při ochraně zájmů České republiky a jejích občanů v zahraničí

Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.

Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může povinný subjekt místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace, zejména odkaz na internetovou stránku, kde se informace nachází.

ODMÍTNUTÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE 

  • pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží;

  • pokud povinný subjekt nevyhoví žádosti z důvodů ochrany obchodního tajemství nebo ochrany práv třetích osob k předmětu práva autorského podle, uvede v odůvodnění rozhodnutí, kdo vykonává právo k tomuto obchodnímu tajemství nebo kdo vykonává majetková práva k tomuto předmětu ochrany práva autorského, je-li tato osoba povinnému subjektu známa

POSTUP PO ODMÍTNUTÍ ŽÁDOSTI O INFORMACE

  • v případě, že povinný subjekt odmítne žádost o informace, je žadatel oprávněn podat proti tomuto rozhodnutí odvolání;

  • o odvolání rozhoduje obecní zastupitelstvo, jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, případně krajský úřad, jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti, přičemž povinný subjekt těmto odvolacím orgánům předloží odvolání do 15 dnů od jeho doručení;

  • odvolací orgán o odvolání rozhodne do 15 dnů ode dne jeho předložení povinným subjektem;

  • neshledá-li odvolací orgán důvody pro odmítnutí žádosti, zruší rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti nebo jeho část a řízení v tomto rozsahu zastaví;

  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se nelze odvolat

Dalším možným postupem v případě nesouhlasu žadatele s postupem povinného subjektu při vyřizování žádosti o informace je podání stížnosti ve smyslu § 16a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Poplatky za poskytnutí informací 

I. Náklady na pořízení kopií

1. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4:
a) Jednostranná ……………………………..4,- Kč
b) Oboustranná ……………………………. 8,- Kč

2. Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) jedna stránka 4 Kč

3. Za pořízení skenu či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 včetně úpravy k odeslání ……………………………………10,- Kč

4. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou obec za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.

5. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných obcí se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje – li se informace formou prodeje tohoto výtisku.

II. Náklady na opatření technických nosičů dat

1. 1 ks CD ………………………………..50,- Kč
2. 1 ks DVD …………………………… 100,- Kč

3. Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.

III. Náklady na odeslání informací žadateli

1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p., případně jiného poskytovatele poštovní služby. Náklady na balné se stanoví paušální částkou 20,- Kč za jednu poštovní zásilku.

2. V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.

IV. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání a zpracování informací

1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání a zpracování informací (např. kopírování, tisk, atd.) se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 20 minut. Úhrada za hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 200,- Kč, započítává se každých i započatých 30 minut. Úhrada je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců obce, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací, podle schváleného rozpočtu pro rok 2022. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledávání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka.

2. Vzniknou – li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace.

3. Do vyhledávání se zahrne s ohledem na konkrétnost formulace žádosti pouze vyhledání, ve kterém dokumentu se požadovaná informace nachází (např. v evidenci, spisové službě), vyhledávání samotného dokumentu (např. ve spisovně, v počítači), vyhledávání požadovaných informací v dokumentu, přenesení informací do sdělení žadateli (výpisem nebo kopírováním v počítači). Omezeně lze zahrnout čas nutný na anonymizaci chráněných údajů. Ostatní činnosti spojené s vyřízením žádosti, včetně právního posouzení, se nezapočítávají.

V. Ostatní ustanovení

1. Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací.

2. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.

3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet obce 6828191/0100.

Výroční zprávy

publikováno: 29. 12. 2023 16:29, OI admin

Novinky z úřadu

  • začíná ve - končí v
  • Obec Činěves
Zjištění zájmu přípojky optického kabelu

Zjištění zájmu přípojky optického kabelu

Obecní úřad oznamuje, že od 15.5.2024 bude v obci probíhat zjišťování zájmu o zavedení přípojky optického kabelu pro inernet. 

Úřad
Obec
  • Josef Hordina

Úřední deska

Nařizení Středočeského kraje - výstraha ČHMÚ - požáry

Úřad
Úřední Deska
  • začíná v - končí v
  • Obec Činěves
Obecní knihovna

Obecní knihovna

Obecní úřad informuje, že knihovna bude ve dnech 13. - 17.5.2024 uzavřena u důvodu dovolené.

Děkujeme za pochopení

Úřad
Volný čas
  • Josef Hordina

Úřad

Úřad